De nieuwste dimensie oprapen, zo noemen wij het werk wat de Jumbo kan verzetten. Het nieuwste type opraapwagen van Pöttinger zal u niet teleur stellen en levert een ongeëvenaarde capaciteit onder de zwaarste omstandigheden.
Het concept van de nieuwe JUMBO is gestoeld op de volgende eisen: doorvoer en massastroom. Met de indrukwekkende nieuwe aandrijflijn bereikt hij een aanzienlijk hoger vermogen dan zijn voorgangers. Het innovatieve aandrijfsysteem met riemaandrijving en hoekig/planetair tandwielstelsel in de rotor zorgt voor maximale krachtoverbrenging bij een rustige loop.
De JUMBO is ontworpen voor maximale prestaties en de hoogste efficiëntie. Alle kernonderdelen werden volledig nieuw geconstrueerd en uitgebreid getest op een maximale tractorprestatie van 500 pk.
De nieuwste dimensie oprapen, zo noemt Pöttinger het werk wat de Jumbo kan verzetten. Het nieuwste type opraapwagen van Pöttinger levert een ongeëvenaarde capaciteit onder de zwaarste omstandigheden, maar is ook uitermate geschikt voor stalvoeren.
Pöttinger is met de Jumbo 8000 de eerste in de markt die een opraapwagen met snijkwaliteit van een hakselaar kan leveren. Hiermee is de wereldmarktleider in opraapwagens weer een grote stap verder gegaan. De nieuwe Jumbo 8000 snijdt met zijn 65 messen (op2,5 cm) het ruwvoer bijna 30 procent korter. Dit betekent een nog hogere voederkwaliteit zonder afbreuk te doen aan de laadprestaties. Beschermd door een koppel van 3.500 Nm kan de opraapwagen nu hogere doorvoersnelheden leveren dan een zelfrijdende hakselaar. Op de afgelopen Pöttinger graslanddemo's konden bezoekers dit beamen.
Kortom: een silagewagen die uitblinkt in maximale prestaties, hoge efficiëntie, uitstekende bedrijfszekerheid en het beste comfort. Daarnaast is deze wagen ook buiten het seizoen de ideale partner bij het vervoer van de meest uiteenlopende goederen.
Model | Volume | breedte pick-up | Aant. messen | Messenafstand | lengte | breedte | hoogte | Eigengewicht | Tot. gewicht max. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
JUMBO 7380 DB | 40 m3 | 2,3 m | 48 st | 34 mm | 9,35 | 2,99 m | 3,89 m | 11.450 kg | 24 t |
JUMBO 7400 | 42 m3 | 2,3 m | 48 st | 34 mm | 9,35 | 2,99 m | 3,89 m | 11.100 kg | 24 t |
JUMBO 7520 DB | 54,6 m3 | 2,3 m | 48 st | 34 mm | 11,98 | 2,99 | 3,89 m | 14.550 kg | 34 t |
JUMBO 7540 | 56,6 m3 | 2,3 m | 48 st | 34 mm | 11,98 | 2,99 | 3,89 m | 14.200 kg | 34 t |
JUMBO 8380 DB | 38 m3 | 2,3 m | 65 st | 25 mm | 9,35 | 2,99 | 3,89 m | 11650 kg | 24 t |
JUMBO 8400 | 40 m3 | 2,3 m | 65 st | 25 mm | 9,35 | 2,99 | 3,89 m | 11300 kg | 24 t |
JUMBO 8450 DB | 45 m3 | 2,3 m | 65 st | 25 mm | 10,66 | 2,99 | 3,89 m | 12550 kg | 31 t |
JUMBO 8470 | 47 m3 | 2,3 m | 65 st | 25 mm | 10,66 | 2,99 | 3,89 m | 12200 kg | 31 t |
JUMBO 8520 DB | 52 m3 | 2,3 m | 65 st | 25 mm | 11,98 | 2,99 | 3,89 m | 14750 kg | 34 t |
JUMBO 8540 | 54 m3 | 2,3 m | 65 st | 25 mm | 11,98 |2,99 | 3,89 m | 14400 kg | 34 t |
Bovenstaand zijn de meest gangbare NIEUWE JUMBO modellen. Er zijn meer mogelijkheden, ook voor wat betreft eerdere types JUMBO opraapwagens. Vraag gerust de dealer bij u in de buurt of neem contact op met één van onze opraapwagen-experts.
Klik hier voor een redactioneel artikel van Trekkerweb over de nieuwe Jumbo 7380 DB opraapwagen.
Bent u geïnteresseerd in een demo met deze Pöttinger Jumbo opraapwagen? Lees hier meer.
Jan Derk Bremmer was er, tijdens de door Duport georganiseerde demotour van de geheel vernieuwde Pöttinger Jumbo 8000 serie opraapwagens, als de kippen bij. Overtuigd door de hoge kwaliteit schafte Bremmer nadien vorig jaar de nieuwe Pöttinger Jumbo 8450 DB opraapwagen aan.
''Wij rijden in onze regio op verschillende grondsoorten. met name rijden op veengrond, dat een nattere bodem structuur heeft, is een hele uitdaging. maar ik moet zeggen dat deze Pöttinger Jumbo 8450 DB opraapwagen geen sporten achterlaat. Ook nieuw bij de Jumbo 8000 serie is de beweegbare voorwand. Die zorgt ervoor dat we de opraapwagen optimaal kunnen laden. De laadcapaciteit is groot. Dankzij de meetapparatuur weet je bovendien ook direct hoeveel er in de wagen zit.’'
Wilt u het hele verhaal lezen van Jan Derk Bremmer. Dat kan in ons Duport Contact magazine op pagina 6 & 7. Klik hier.